Förbannad!

Har tvättat ikväll. Det gick inte bra!

Tvättade min nya tunika, en annan vit topp plus en ljus filt i samma maskin, och tumlade sedan bara det i tumlaren.
När jag tar ut och ska vika tvätten är det stora glåblå fläckar på toppen och tunikan. HUR?
Det fanns inget gråblått i vaken maskinen eller tumlaren. Filten kan omöjligt ha färgat av sig, och den var dessutom ljust beige.
HUR?

Jag blir bara så jävla förbannad. Ska man inte ens kunna tvätta sina kläder längre?
Har fått sånna fläckar förr på någon handduk, men det trodde jag kom från någon mascara-fläck eller liknande, men det var inget sånt på tröjorna.

Antingen så är det något skumt med maskinen, eller så är det nån jävel som har färgat något i maskinen innan. I så fall tycker jag att det är jävligt respektlöst!

Det är inga dyra kläder. Men det känns förbannat onödigt att de ska förstöras sådär när de bara är använda nån gång, och av att tvättas dessutom. Det är ju inte ens mitt fel då! Hade varit en annan sak om jag spillt rödvin eller nåt liknande.


Någon som har tips på hur man får bort sånna fläckar?
Topparna är inte enfärgade, så klor funkar förmodligen inte. :/

Kommentarer
Postat av: Teresa

vanish?

Postat av: L8

Ja, det skulle kanske kunna funka. Får fråga tvättexperten = mamma. :P

2007-04-16 @ 23:55:26
URL: http://kamphund.blogg.se/
Postat av: Emiltilde

i love this page keep it up.

2008-10-03 @ 13:12:21
URL: http://emiltilde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback