Jag är kär!...och städar

Varför får jag alltid mina städinfall på kvällar/nätter?

Nej, jag är ingen morgonmänniska. Verkligen inte.
Visst, jag kan stiga upp hyfsat tidigt, med då är jag seg som få också...till typ tio på kvällen. :P För ska jag få någonting gjort så är det då.
Men det är inte så kul, för jag kan inte direkt sätta igång dammsugaren ett på natten. Grannarna skulle nog bli rätt så pissed... :S
Tror att det är något jag "ärvt" av min mormor. Hon har bästa dygnsrythmen. Somnar sällan före tre, fyra på natten...och vaknar sällan före tio på morgonen. Det är tydligen någon repris på Simpsons där vid tre som hon brukar se. Hon är över 70, och nej, hon är inte dement. :P

Nu har jag i alla fall fått ett infall.
Har diskat, skurat alla köksbänkar och spisen. Dessutom sprayat ugnsrengöring som håller på att värka nu.

På ett sätt tycker jag ändå att det är fel att man inte får göra saker sent på kvällarna. Min granne t.ex. slår alltid igång radion exakt åtta varje morgon, och Ekot verkligen ekar i mitt sovrum. Ibland börar jag jobba senare och vill faktiskt sova ut, men det går inte då.
Men jag vågar knappt ha på tvn elva på kvällen, för tänk om grannarna skulle bli störda?
Och de som jobbar skift då, som sover på dagarna ibland. De måste ju bli hur störda som helst när de ska sova...


Jo, förresten...jag är
kär!
Känns verkligen på tiden att en sån här kille får komma fram. Glädje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback