Lovande nyförvärv?

AIK gjorde idag klart med två nya spelare, forwarden Kimmo Koskenkorva från finska SaiPa och backen Tobias Viklund från MODO.


Tror att "Kosken" kommer att få en hel del kommentarer om sitt efternamn, och jag kan erkänna, han har förmodligen elitseriens coolaste namn.

Men egentligen är det inte så tufft. Koskenkova är en liten håla mitt i Finland som råkar ha en spritfabrik, Altia. Det är ungefär lika coolt som att heta Skåne i efternamn, efter Skåne Akvavit. :P
(Sjävklart tyckte vi dock att Koskenkorva var så coolt att vi var tvugna att åka dit ifjol när vi körde från Tampere... :P)
En liten parantes bara...
Han har dock rykte om sig att vara en bra spelare. Liten och snabb...

image220

En finsk byhåla



Viklund vet jag inte så mycket om. Har aldrig lagt namnet på minnet. Däremot har jag sett bilder på honom, och ja, han verkar ju rätt okej... ;)
Men, en -86:a som kan lyckas...finns det? :P
image221 
Färskt eye-candy i AIK

Kommentarer
Postat av: Emma

Ni ska vara
glada över att ha lagt vantarna på honom. :D Kommer bli en av sveriges framtids backar!

2007-06-06 @ 00:52:06
Postat av: L8

Det hoppas jag. Men som sagt...han är hur som helst inte fel att titta på. ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback