Nostalgitripp

Ikväll har varit en lite annorlunda kväll.

Den började som vanligt med min familjs absolut viktigaste tradition, Eurovison. Inför-programmet alltså. Det är viktigt det, viktigare än julafton. Men nej, det var inte det annorlunda.

For hem ganska så direkt efter. Slog på radion(det händer inte ofta) och lyssnade på Karlavagnen medan jag diskade. Marcus Birros lugna sköna stämma. Kanske inte världens mest spännande program, men jag älskar Birro och hans röst. Och gud vad jag blev nostalgisk!

Det påminde mig så mycket om mina yngre tonår(hur gammal är jag egentligen?! :S). Förutom att vara ute och göra saker jag inte borde, så läste jag faktiskt mycket då, skrev en del också...och lyssnade på Poesi på minuten med Marcus Birro. Någon som minns det programmet?
Läste i princip allt som jag kom över som bröderna Birro hade präntat ner på papper, någonsin.

Jag gillade den tiden på något sätt. Det är vad jag tror, i alla fall så här i efterhand.

Och nu ska jag faktiskt läsa också. Antingen håller jag på att gå tillbaka i tiden, eller bli riktigt gammal. :S

Kommentarer
Postat av: Quickjohn

Thanks for the information


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback