Shopping i Oulu

Ja, som sagt. Jag åker till Finland om ca en månad. (IGEN?? frågar alla...)
Har varit i Oulu mången gång. De flesta i min släkt bor där runt i kring, och de som vi brukar bo hos bor i Liminka, några mil utanför.

Det är inte den bästa shoppingstaden i Finland.
Det är Tampere. Jag älskar Tampere!
Dessvärre åker vi inte dit i år, för vi hinner inte. :/

Men, hur som helst. Trots att vi har varit så många gånger i Oulu och känner till stan utan och innan, så tänkte jag att jag skulle kolla upp lite mer vilka affärer som finns.
Hittade en
superbra sida där alla(?) butikerna finns med och är katigoriserade.
Bra för turister som letar speciella saker tycker jag. :)
Synd bara att så få hade hemsidor...

Längtar verkligen till Finland!
Och till att shoppa!

image206


Ett annat Uleåborgstips är ett supermysigt café från 1800-talet. Kristallkronor på toan...behöver jag säga mer. ;)
Lite annat än Waynes...och ibland behövs kontrasterna.

image207

Kommentarer
Postat av: Vidarkatharina

Informative website! Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback