Ansiktscreme

Okej, nu testar jag den nya kategorin.
Först ut är mina lyx och budget-favoriter när det gäller ansiktscreme.


Jag har blandad/torr hy, vilket kan vara bra att tänka på. Har man t.ex. fet hy så funkar säkert inte dessa produkter lika bra.

image528



Garnier Soft 24hr Hydrating Day Cream (dessvärre är det fel tub på bilden, men den ser likadan ut)

Pris: Ca 70:-(75 ml)
Passar: Torr och känslig hud

Plus: Går snabbt in i huden och känns aldrig kladdig
Minus: Lite för stark rosdoft

Tips: Används med fördel som underlagskräm under foundation och puder. Garnier har även fler ansiktskrämer för olika hudtyper, tex Pure, Lift mm. Testa dem om du har en annan hudtyp.
 
Kommentar:
 För det priset är det en helt klart godkänd ansiktskräm som är värd att testas!

Betyg: 8/10



Dramatically Different Moisturising Lotion

Pris: Ca 300:- (125 ml)
Passar: Torr och torr/blandad hud

Plus: Lättflytande lotion i praktisk och hygienisk pumpflaska. Extremt dryg lotion som går in i huden direkt.
Minus: Kan inte komma på ett enda faktiskt.

Tips: Den är helt oparfymerad så den borde passa känsliga personer bra. Använd Cliniques Clarifying Lotion efter att du har tvättat ansiktet, och smörj sedan i dig med den här, och huden blir mjuk och elastisk direkt!
 
Kommentar:
 Den bästa ansiktskrämen(lotion) som jag någonsin testat. Dessutom riktigt bra pris med tanke på hur dryg den är.

Betyg: 10/10




Måste bara få tillägga att priset på dessa produkter verkligen inte är exakta. Var ett bra tag sedan jag köpte den från Clinique, och det var dessutom i en Tax-free shop. Krämen från Garnier köpte jag i den tidigare förpackningen(burken) på rea, så jag vet inte riktigt vad tuben kostar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback