Att komma hem ska vara en vrickad fotled och en evig bakfylla

Fyra underbara dagar är förbi.
Dagar fyllda med shopping, alkohol, musik och allt det där som hör till.

Gjorde årets skofynd. Är så nöjd! Men mer om shoppingen sen...

Gjorde också årets vurpa någonstans vid Kungsportsplatsen. Mitt under lördagens shoppingpsykos(ni vet när ALLA är på stan) vek sig fotleden och jag låg där och skrattade och kved om vart annat. För att en kvart senare sitta på en bar och dricka drinkar för att döva smärtan.
Jag säger bara det...det är tur att man inte är känd. Såg tidiningsartiklarna framför mig:
"Alkoholproblemen blir bara värre och värre. Senast igår sågs hon raglade runt i Göteborg, så full att hon inte ens kunde stå på benen. Och några minuter senare ökade hon på promillehalten ytterligare på en närliggande bar."

Men nu är jag som tur var inte känd, och jag hade inte en droppe i blodet under själva fallet...dock har jag svaga fotleder sen tidigare. Och vad gör man när allt smärtstillande man äger än inlåst på centralen? Bättre att köpa en drink en svaga tabletter på Apoteket. :P

Såg även årets mest omtalade konsert. Men mer om den sen också.

Blev även en vistit på en av årets kanske mest hypade konstutställningar.
"Ronnie Wood Art Show" på Galleri Viktoria.
Hade inga direkt förväntningar då det var en "kändis utställning", men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Han hade talang även på det området.
Där bjöds det också på vitt vin, som jag trodde var cider eller bubbel(det måste vara något fel på min syn ;P), så jag tog glatt ett glas. Dessvärre avskyr jag vin, så istället för att propert smutta som man gör på vernissage så svepte jag. Jag vet, jag passar inte in i sånna sammanhang. :P
Men kul var det ändå, och lite kultur har ingen dött av. Eller?


image473


I övrigt åts det mycket gott, dracks mängder av kaffe, åktes det en del spårvagn, gicks en del promenader och snackdes med den del folk.
Ja, ni vet sånt som man brukar göra i Götet..
Och än en gång fick jag det bekräftat att Göteborg är så mycket bättre och trevligare än Stockholm.
Så är det bara!

Kommentarer
Postat av: Thomassolveig

You have done a great job with everything on this site. I Love your site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback