Kanske borde jag och Gordon Ramsey bilda klubb?

Jobbar idag. Vilket innebär tidigare lunch än vad jag är van vid. Åt lunch redan nu närmare bestämt.
Åt världens näst bästa köttfärssås. Mamma lagar den godaste, och jag den näst godaste. :P

Kom och tänka på att jag är väldigt petig när det kommer till just köttfärssås(som att jag inte vore det annars?). Vilken sås som helst duger inte. Har mina regler.

Den får inte innehålla:

Vitpeppar (Svartpeppar ska det va)
Ketchup (Tomatpuré och krossade/passerade tomater)
Cremefraiche eller andra mejeriprudukter (Den ska vara köttig rakt igenom)
Redning (Usch och blä för redd köttfärssås)
Blandfärs (Enbart nötkött tack!)
För mycket salt (Det får ingen mat innehålla)

Sen är det väldigt viktigt att köttfärsen är välbrynt och klumpfri. Att den innehåller finhackad lök, färska kryddor(basilika, timjan och oregano) och gärna en eller två skvättar rödvin.
Pastan får absolut inte vara ett dugg överkokt och det måste vara mer pasta än sås. Riven god ost måste också finnas som tillbehör.

Så, vem vågar bjuda mig på middag ikväll? ;P

Ska kanske tillägga att jag aldrig i hela mitt liv skulle äta just pasta med köttfärssås på restaurang. Knappt pasta alls faktiskt, då den ofta är överkokt på restauranger.

Jag vet att jag är petig när det kommer till mat, men det måste man få vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback