Laktosintolerant? Någon som vet?

Finns det någon doktor i huset?
Eller någon annan som har nåt tips på vad det kan bero på att jag alltid börja må illa när jag äter och sedan får ont i magen?

Det spelar ingen roll vad jag stoppar i mig, mår illa hur som helst.
Dessutom har jag oftast ont i magen när jag vaknar på morgonen.

Hm..

Det började iaf när jag åt den där maten som jag trodde var lite för gammal. Men det är ju ett tag sen nu...

Jag kan inte vara laktosintolerant. Det får bara inte vara så.
Jag lever ju i princip bara på mejeriprodukter.
Ost i alla former, mjölk, fil, yoghurt, creme fraishe...you name it!

Någon som är mjölkallergiker och vet hur det yttrar sig?


Kommentarer
Postat av: teresa

jag är inte helt intollerant. men överkänslig. jag brukar bli lite illamående och få en del ont. men mest är det att jag blir uppblåst och gasig/lite diarréig. det händer de flesta som inte tål laktos. gaser och uppblåst är liksom det man känner igen mest på.
du tror inte att det är magkatarr? det låter mer som det. då mår man illa och kan ha ont på morgonen. annars brukar inte så mycket annat påverka magen på morgonen när den är förhållandevis tom. prata med apoteket och kanske prova en loseckur och se om det blir bättre.
magont är inte roligt. jag har det typ varje dag och det påverkar så mycket. jag har ett par tarmar som är dåliga i funktionen. bryter ner maten otroligt dåligt, eller låter den stanna kvar i tarmen. det blir man trött av för då får inte kroppen i sig den näring som kommer från maten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback