Ut med det gamla, och in med det nya

Mamma är helt inne på Feng shui, och läser alla böcker om det som hon kommer åt. Har själv också läst lite grann tidigare, men lånade lite böcker av henne idag för att fördjupa mina "kunskaper".

Jag tror inte att man ska ta allt ordagrant, men visst finns det en del bra inredningstips. Det handlat helt enkelt om att omge sig med saker man tycker om, har använding för och som bringar tur för en personligen. Och att sedan göra det bästa med sin egen inredningsstil. Att balansera inredningen helt enkelt.

Feng shui handlar mycket om att rensa ut onödiga saker hemma. Jag kan erkänna, jag är usel på det. Det är verkligen någonting jag måste jobba på.

Vet ni vad jag började med?
Jo, mina två troslådor. Om jag är usel på att slänga saker, så är jag ännu sämre på att slänga kläder, men ärligt, kommer jag någonsin mer att använda trosorna jag köpte på högstadiet? Ja, så illa är det faktiskt...
Kastade i alla fall bort ganska exakt 20 par. Kändes skönt!
För när vill man egentligen ha fula urtvättade underkläder? Aldrig!

Fyndade lite också. Hittade bl.a. igen ett par jättefina i silke. Jag vet, jätteopraktiskt då det är handtvätt(säkert inte så hygieniskt heller) men de är sånna trosor för speciella tillfällen bara. Och förhoppingsvis "behövs" de snart... ;)

Men vet ni vad det bästa av allt är?
Nu får jag köpa på mig nya snygga underkläder.
I like! :D



image518


Kommentarer
Postat av: Tomamal

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback