Årets bästa plattor

Som jag skrev i förra inlägget så tycker jag faktiskt att musikåret 2007 har varit bra.
Ibland klagar jag på att det bara är skitmusik som släpps, men när jag börjar tänka efter så finns det en del guldkorn också.

Här är några plattor jag frivilligt har lyssnat på i år:

Sällskapet - Sällskapet
HIM - Venus & Doom
Mika - Life in a cartoon motion
Salem Al Fakir - This is who I am
Babyshambles - Shotter's nation
Behemot - Apostasy
Svenska akademien - Gör det ändå
Bruce Springsteen - Magic
Timbuktu - Oberoendeframkallande
Moneybrother - Mount Pleasure

Finns säkert fler, men de här kommer jag på nu. Självklart finns det också låtar jag har gillar under året, men den här gången snackar vi hela plattor.


   
      
 



Och de mest minnesvärda konserterna:

Timbuktu - Peace & Love
Rolling Stones -Ullevi, Göteborg
Behemot - Peace & Love
Alice Cooper - Peace & Love
Magnus Betnér (ingen konsert, men ändå...) - Intiman, Stockholm
Nationalteatern - Peace & Love


Men jag har varit dålig på konserter det här året, tyvärr... :/


Måste bara få lägga till den mest överskattade låten det här året också, Apologize med One Republic och Timbaland.
Seg, tråkig och ser man dessutom videon så tror man verkligen att man ska dö när man ser den där tönten nästan börja gråta och vara allmänt patetisk. Nej tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback