En lista

Hittade en lista på Karins blogg. Jul-gottlistan.

I brist på annat så fyller jag i den. :P

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar
- Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar -Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax
- Sill
Paradis - Alladin
Sylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad
- Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
På skinkan: Äppelmos - Senap


Saken är den att jag verkligen inte är någon julmatsfantast. Ischoklad är fan vidrigt sött. Korv äter jag helst inte i någon form(förutom salami). Köttbullar är vardagsmat, men funkar. Sill är blä. Sylta gillar jag, förutsatt att det är hemmagjord kalvsyla. Lever äter jag inte under några som helst omstädigheter. Och jag har helst inget alls på skinkan.

Visst är jag en julstämingsdödare utan dess like?
Men som sagt, jag älskar maltan, glöggen, julmusten och laxen. Så lite julig är jag kanske! :P


image677

Het glögg med massor av mandel, det gillas!

Kommentarer
Postat av: Karin

snyggt:) man blir ju jul-sugen nu:)

Postat av: Anders

åh, ris al a Malta är gött, men lite konstigt namn kanske, menar man Malta som i ön Malta?

2007-12-04 @ 21:28:50
URL: http://asiaten.blogg.se
Postat av: Anders

ja, jag har funderat på det där, jag tror inte man äter det på malta, men äter man pinnat i Finland? Det heter ju faktiskt finska pinnar..strange

2007-12-05 @ 19:43:09
URL: http://asiaten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback