En soft julafton

Idag är det julafton.
Vi firar rätt så olika varje år, mest på grund av att mina föräldrar ofta jobbar på julafton.

I år så gör vi som så att nu på förmiddan kommer brorsan och Timo hit. Vi kollar på Åbos julfred i tv(sååå mycket viktigare än Kalle...), dricker kardemummakaffe och glögg, öppnar varsin klapp, käkar godis och sen hade vi tänkt att se veckans avsnitt av Andra avenyn.  Värsta duktig jag var som sparade mig och inte såg igår. ;P
Eventuellt så ska jag tvinga dem att läsa julevangeliet också. Bara för att komma ihåg varför vi egentligen firar jul. Inte för att jag är religiös, utan för att julhandeln och allt det kommersiella står mig upp i halsen efter den här veckan.

På eftermiddan går vi över till mamma. Dukar och förbereder maten. Dvs, stoppar gratängen i ugnen och tänder grillen. Kalle ser vi aldrig på längre.
Mamma slutar fem och då äter vi "julmaten" och sen degar vi och öppnar klappar hela kvällen.

En soft julafton med andra ord. Imorrn blir det att fortsätta firandet hos pappa.

Nej, nu ska jag bara dammsuga och städa klart i Svennes bur. Sen blir det enbart soooofta.

Ja, god jul förresten! Eller happy hanukka!
Ni bestämmer...


image706


Kommentarer
Postat av: Linurven

God jul och ta det lungt med glöggen! ;)

2007-12-24 @ 18:18:45
Postat av: Bonus Games

Thanks for the info!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback