Finska julstjärnor

Som ni kanske har förstått vid det här laget så blandar vi friskt godsaker från olika länder och kulturer till jul. För jag anser inte att julen handlar om att hålla på traditioner i form av att allt ska vara "svensk" julmat.
De traditionerna jag håller på är att man ska äta det man gillar, umgås med dem man tycker om, bry sig om de man tycker förtjänar det och ägna åtminstone en tanke till dem som inte har det lika bra.

Idag är det därför dags för mig att baka finska julstjärnor. Det är typ som wienerbröd, fast med plommonsylt i, istället för vaniljkräm. Jättegott! :)
Men jag fuskar. Har köpt färdig smördeg.

Fick även ett till recept av min kära vän J som jag ska testa nån dag, layali lebnan. Det är typ en mannagrynspudding med grädde och pistagenötter. Låter smaskens tycker jag! :)
För att inte tala om den där rullen mamma hade gjort med mandelmassa och pistagenötter. Mmm...

Nej, fan vad farligt det är med högtider. Bara godsaker hela tiden. :S


image697

image698

MUMS!


Kommentarer
Postat av: Ulocia

Fabulous site. Keep it up ,best regards and shalom to all of you


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback