Hudvård

Jag brukar sällan ha några direkta problem med min hy. Kör på ansiktsvatten och lite lotion då och då. Orkar sällan göra nåt mer.

Men vintern förstör tydligen inte bara håret, utan hyn också. *suck*
Är torr fläckvis, glåmig, porerna har blivit större och finnar ploppar upp här och där. Känner mig som värsta tonåringen igen, fast på ett negativt sätt.
Att jag dessutom är blekare än någonsin gör inte saken bättre. Då syns allt 1000 gånger bättre.

Jag har mina teorier. Dels tror jag inte att det är speciellt nyttigt att sminka sig varje dag, som jag gör. Och i kombination med kylan och porer som inte får andas så tror jag att sånna här problem kan uppstå. Lägg till blött hår som kommer ut i kylan och lägger sig runt kinderna som ett istäcke. Dragkedjan från jackan som skaver på hakan, och ja...behöver jag ta upp fler saker?
Ja, kanske att jag inte sover nåt direkt heller...

Vintern är ett helvete, och jag tror verkligen inte att jag är gjord för det här klimatet. Är någon det förresten? Men nu bor jag där jag bor och det är bara att göra det bästa av situationen.

Har peelat, haft värmande ansiktsmask, ansiktsvatten, ögoncreme och tre olika hudcremer för olika ändamål. Först rengjort på djupet och sen återfuktat.
Jag hoppas att det ska hjälpa till något i alla fall!
Speciellt eftersom att jag såg ut som en brännskadad som håller på att få ny rosa hud under ansiktsmasksbehandlingen, och som att jag hade somnat i solariet efter att ha skrubbat och misshandlat huden. Haha...
Funderar på att hoppa in i solariet nån dag också, för att se lite mer levande ut.


image694


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback