I varje hjärta armt och mörkt blir ensamheten störst...

De har tydligen bestämt på jobbet att vi ska spela julmusik hela julveckan. Bara julmusik.
Jag pallar inte. Jag är redan förbannat less på julmusik, och då har jag ändå knappt hört någon alls.
"Men kunderna har ju frågat efter det."
Säkert, men många tycker säkert att det är skönt att slippa julmusik i nån affär i alla fall.
"Och det är ju så mysigt med julmusik."
Jag ser faktiskt inget mysigt med Carola. Inget alls.

Jag bad i alla fall om allt lagerarbete den kommande vecka. För då slipper jag. Då kan jag lyssna på vad jag vill, om jag vill.
För just nu känner jag att den enda julmusiken jag pallar med är den här.
Jag höll ju seriöst på att somna av Josh Grobans platta. Och trötta kunder är inga bra kunder, eller hur?




Gillar ni att det spelas julmusik i varje jävla butik till jul?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback