Inreda vardagsrummet

Nästa år ska jag göra om vardagsrummet har jag tänkt.
Jag har en vision i mitt huvud om hur jag vill ha det, men det är liksom svårt att få ut den ur huvudet och göra den konkret.

Vet i alla fall vilken färgskala och stil jag vill ha. Men jag behöver nya tapeter, bokhylla, tv-bänk, matta och gardiner. Där har vi det svåra.
Textilier, mattor och tapeter älskar jag. Men det ska ju passa ihop också.
Min dröm är att ha en stor och fin handknuten äkta matta. Hamnade på
den här sidan som har massvis av äkta mattor, men det var tyvärr efter jag gjorde mitt "vackra" collage. Därför är mattorna i collaget bara från EM och Mio. Ikea löns inte. Gillar inte alls deras kvalitet på mattor.


image683



Jag kan tänka mig att betala rätt så mycket för en vacker handknuten matta, men jag är lite mer tveksam till att betala nästan 5000:- för en vanlig rya. Även fast de är mysiga och snygga. På den här bilden lutar det ändå åt Hamdan. Det är den typen jag gillar mest egentligen. Fast kelimmattor är också fina, men i så fall väljer jag kanske hellre kuddar i kelim.

Åh vad svårt det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback