Jag är en miljöbov, jag vet!

Nu blir jag förbannad! Tydligen får man inte ens äta nötkött längre, för det är inte miljövänligt. Korna rapar för mycket och det är farligt för miljön.
Nej, vegetariskt ska det va! Men är det särskilt miljövänligt med alla transporter av grönsaker, bönor mm från hela världen? Knappast...

Jag tänker i alla fall fortsätta att äta nötkött. Nötkött är gott och något som jag äter flera gånger i veckan. Lever i princip bara på nötkött och kyckling i köttväg. Och det ska ingen miljönisse få ta ifrån mig!

Dessutom kör jag bil också. Inte mycket, men ändå. Flyger ibland också. Och tvättar håret alldeles för mycket.
Men samtidigt så sopsorterar och pantar jag. Åker buss. Och väljer oftast tåg. Det går nog ganska jämt upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback