Känslan av frihet

Snart blir det julmys med glögg, pepparkakor och allt annat som hör till. Nice. :)

På tal om det...
Idag när jag var och handlade så var det totalt kaos. Överfyllda kundvagnar, skrikande barn, stressade människor och pensionärer som var i vägen. Men jag brydde mig inte alls. Jag var inte intresserad av att slåss om den sista prinskorven eller kalvsyltan. Inte heller letade jag frenetiskt efter gravad lax och grötris.
Det var så jäkla skönt att kunna stå helt ensam brevid fetaostdisken och välja fritt bland alla ostarna utan att trängas och slåss. Och kunna plocka åt sig paprikapulver och gurkmeja, utan att vara rädd för att det skulle vara slut.
Det är enormt befriande att inte behöva bry sig om julmat, utan att istället kunna välja precis det man gillar och helst av allt vill äta, utan att behöva tänka på vad som hör till. Vi äter julbord på söndag, men inte hemma, så vi slipper köpa hem massa mat och kasta hälften sen. På julafton blir det potatisgratäng, grillad fläskfilé, vitlökssås och grekisk sallad. Det är befriande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback