Lilla julafton, eller kalla det va fan ni vill

Blev en sen kväll mos min moster.

Julmat, dvs lax, omelett, lamm(som inte var torrt och äckligt i år! :) ) och potatisgratäng i överflöd...gillar inte så mycket annat. Sen glögg, glass med färska bär och annat gott. Ljudnivån var som vanligt hög. Tystlåtna och deppiga finnar? No fucking way! Snarare högljudda och skräniga italienare med röstresurser och gester som gud glömde... Någonstan blev någon utbytt på bb...det måste vara så. :P

Vi delade också ut lite paket. Öppnade mina från moster och mormor.
Fick finskt godis, delar till min kaffeservice, en häftpistol, pengar (både svenska och euro), jättefina ljuslyktor från Georg Jensen "Bloom" och en elvisp som jag dock ska lämna tillbaka, då jag redan har en ganska ny.

Om ni undrar varför jag fick en häftpistol så var det för att jag hade önskat mig det.
Och ljuslyktorna var verkligen fina. Klassiska, stilrena och lättplacerade. Att jag dessutom är en sucker för designade inredningsprylar gjorde inte saken sämre... Märkeskläder i alla ära, men märkesinredning...oh, det går jag igång på.

Jag tror att de blev glada för mina klappar också. Och min moster är förmodligen den mest kräsna jag känner, så det känns bra att lyckas en sån gång. :)

Däremot dissade vi Bingolotto som fan. Har aldrig förstått varför man ska fira in julen med att lida. För segare och svennigare program finns förmodligen inte. Usch!

Nu är det ju egentligen julafton, men jag ska ändå vänta tills på morgonen med att öppna mitt paket från lovern. Även fast jag håller på att dö av spänning.
Men den som väntar på nåt gott...
image705

Kommentarer
Postat av: Terjelena

Very informative...God Bless


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback