Mitt nya vardagsrum

Nu har jag i alla fall kommit en liten bit i mitt planerande av vardagsrummet. Jag vet ungefär vilka färger och vilken känsla jag vill ha.

Har även gjort ett lite kollage som på något sätt ska försöka förmedla den känslan.

image710


Undermedvetet har jag nog utgått från mitt soffbord, som är min favoritmöbel. Det är stilrent i svart och teak. Perfekt form och storlek. Även min stereobänk är i mörk teak och med en enkel men snygg design. Soffan är i mörkbrunt skinn.
Det tillsammans med mina lampor i vitt och transparent glas/plast tror jag kommer att funka bra med den här stilen, och det är det viktiga.
Jag har tänkt mig en fondtapet(antingen en vägg eller ett hörn) i någon skön brun nyans, kanske med inslag av guld. De andra väggarna blir nog i en liknande ton, men ljusare.


Brunt, beige, vitt, svart och inslag av guld och grönt.
Lounge, savann, klassikt men modernt och stilrent designat med min personliga touch. Och kanske lite nordafrikanskt.

Det låter förmodligen väldigt flummigt och klyshigt, men något sånt hade jag tänkt.
Vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback