Rakt in i hjärtat

Imorse såg jag ett inslag på tv som verkligen kändes rakt in i hjärtat.
Det handlade om en 20-årig kille som tar hand om sin parkinson-sjuka mamma. Han pluggade men valde att avsluta sina studier för att åka hem och ta hand om henne på heltid.

Det är lätt att säga att det är självklart att man skulle ta hand om sina föräldrar om de blev svårt sjuka. Men hur många skulle göra det egentligen?
Jag tror ändå att jag skulle göra det. Mamma betyder jättemycket för mig och är min bästa vän. Jag skulle inte stå ut med mig själv om jag valde bort henne i en sån situation. Aldrig.
Kanske beror det på att jag är uppfostrad på ett sånt sätt. Att man ställer upp för varandra och sin familj. Alltid. Jag vet att hon skulle göra detsamma för mig. 

Men, nog om mig. Jag tycker faktiskt att ni ska se
det här inslaget.
Det kanske inte är någonting man tänker på eller tar ställning till varje dag. Men se det bara.


Kommentarer
Postat av: Fridah

sov så gott :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback