Så hur länge blir du kvar här då?

Idag träffade jag en "gammal bekant" som jag vet ska lämna staden snart för ett jobb på annan ort.
Jättekul för henne, det tycker jag verkligen!
Men så kom det..."Så hur länge blir du kvar här då?"

Varför ska det vara så himla fint att lämna sin hemstad för en annan pissig liten stad?
"Jag är självständig, gillar att utmana mig själv och vill ha förändring i mitt liv."
Jag kan förstå de som åker till andra sidan jorden för att utveckla sig själv och se nya saker, men några futtiga mil till en annan svensk småstad. I don't get it?

Missförstå mig inte. Jag älskar verkligen inte den här hålan. Jag tycker att det är en tråkig stad med dåligt utbud av det mesta. Och jag älskar verkligen att resa och komma bort härifrån.
MEN, jag prioriterar kanske annat än att flytta till en annan håla.
Jag prioriterar min familj och mina vänner. Jag kommer bara att ha en mamma och en farmor. En bror och en pappa. Ja, ni förstår. Jag kan resa och vara borta i perioder. Kan åka till andra sidan jorden eller bara ta en weekend i Oslo. Kan åka precis vart jag vill, men jag vill också ha tryggheten att ha min familj och mina vänner nära när jag behöver det.

Jag kanske är gammaldags och tråkig. Maybe.
Men för mig är min familj det viktigaste i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback