Så jävla förbannad!

När man tror att ekonomin är i botten och att det inte kan bli värre. Gissa vad som händer då? Jo, det blir ännu värre!
Fick ett brev från min cp-a-kassa att jag blir återbetalningsskyldig ca 2000 spänn, bara för att jag fyllt i mina blanketter på fel sätt. Dock stämmer timmarna och allt sånt, det är bara sättet som är fel. Fy fan! Sen kommer det en tandläkarräkning också i början på nästa år. Fett nice...not.

Vad i hela helvetet ska jag göra? Jag kommer ju inte att ha råd att betala den här skiten. Ska jag måsta gå till soc eller vad? Eller börja langa eller prostituera mig kanske? Det ger förmodligen mer än att springa på arbetsförmedlingen i tid och otid...

Ja, jag kan ju överklaga tydligen. Men det måste i så fall vara inskickat till dem om fyra dagar. Dvs jag måste skriva överklagan typ nu. Men det lär hur som helst inte ge nåt, då det i princip är omöjligt att få rätt mot a-kassan och facket. Hate it! Hate them!

Dessutom kan de ju skriva så att en vanlig människa förstår vad som står i brevet. Jag fattar inte hälften, och då är ändå svenska mitt modersmål. Ska det verkligen vara så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback