Supa sig redlös på glögg

Jag borde färga ögonfransarna och börja om med Silica igen. Just nu är de bara tråkiga, glesa och korta. Eller så känns det i alla fall. Men får jag färga bort det där bruna som är längst ut på dem så hela blir svarta så blir känns det bättre. Får ta tag i det imorrn!


Dricker glögg igen. För typ...femtonde dagen i sträck? Varför blir man full av glögg direkt? Eller kanske inte full, men man känner av det direkt. Är det värmen som gör att alkoholen går ut i blodet direkt eller? För hey, glögg är bara 15% och jag är van vid ren sprit, dvs minst 40%. Men ändå. Jag känner av glögg direkt.
Hur som helst är det förbannat gott!


Imorrn tänkte jag bjuda mamma och brorsan på middag. Lasagne maybe? Min specialare. Men efter jul blir det detox för min del. Då måste all alkohol, vattenpipa, socker och mat rensas ut. Det funkar inte i längden. Humöret blir skumt, magen kass och jag känner mig bara allmänt seg. Inte bra.


Nu ska jag fortsätta att packa mig med glögg och lyssna på bra musik.


Kommentarer
Postat av: KAJ

Glögg är INTE gott heller...

Postat av: KAJ

Man måste kanske lära sig då... Ska kämpa på torsdag (LUCIA då!!). Öl fick jag lära mig tycka om genom att kämpa för att få i mig det. Men nu funkar det o jag kan NÄSTAN tycka om det =P

2007-12-08 @ 23:57:44
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/
Postat av: Teresa

jag kan tänka mig att glöggen når blodet snabbare eftersom den är varm eller ljummen och kroppen inte behöver värma upp den före den tas upp.

2007-12-09 @ 03:44:48
URL: http://teresaparbring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback