Tvångsäktenskap och ledigdag

Kom hem först 22.30 igår kväll. Bussfan gick ju inte föränn en timme efter att jag slutat jobbet, och gå? Nej, det är inte min grej. :P
Men som tur var har jag en snäll mormor som bor centralt och som älskar att bjuda på fika och snacka skit med mig. Diggar min mormor, ibland (om man inte skulle se henne såklart) så kan man tro att hon är 20 med tanke på vad hon pratar om och hur hon pratar. Svär gör hon också, helst i varje mening.

Och det är skönt att hon kommit över lite av det där rasistsnacket, och med det menar jag att hon inte längre skulle gråta floder och ta livet av sig om jag inte gifter mig med en finne. För trots att jag gillar finska män i allmänhet så känns det rätt så bra att "slippa" gifta sig med en bara för att...
Nej, hennes nya grej är att jag ska hitta mig en man från en annan bakgrund. Gärna en helt annan bakgrund. Anledningen? För att reta upp andra sidan av släkten. Det är hennes mål och dröm typ. Haha... :P

Så fick ni veta lite mer om henne och våran historia av riggade tvångsäktenskap i släkten. ;P


Idag är jag ledig, vilket känns underbart skönt. Julhandeln är kul, men förbannat jobbig. Har ont överallt i kroppen och hjärnan är på overload. Men sen är ju bara mellandagsreankvar...suck.
De enda planerna jag har idag är att handla lite mat, köpa en liten grej till till mamma och fira lite smått ikväll. Egentligen är jag klar med mina julklappar, men jag tycker nästan att mamma förtjänar nån liten sak till. Hoppas bara jag hittar nåt bra. :)
Tänkte laga en god middag också. Hittade ett bra recept på lax och hemmagjord potatissallad. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback