Dricka härdat fett?

Brukar du göra det? Du tror inte det?
Nej, det trodde faktiskt inte jag att jag gjorde heller. Men idag när jag skulle ta mig lite pulver-latte så tittade jag på innehållsförteckningen. Härdat fett och
glukossirap. Jag kanske är naiv, men jag trodde faktiskt inte att kaffe kunde vara riktigt så illa. :S
Men, här sitter jag i alla fall med dagens tredje glas latte, och häller i mig härdat fett. Mums!?


Skulle ha jobbat idag, men migränen stoppade mig. Försökte verkligen kurera mig, men försent. :/
Är lite bättre nu. Kunde ju t.o.m ta mig till datorn en stund. Men det brukar gå lite upp och ner, beroende på medicinering.


Hann i alla fall med att fara och beställa tapeter, innan värsta attacken kom. Blev de här nere i hallen. Småtacky och vulgära? Hey, that's just me! ;)
Men faktiskt, tapetserien heter Heremitage och alla mönster är inspirerade av just Eremitaget i Sankt Petersburg. Sankt Petersburg är en av de vackraste städerna jag någonsin besökt. Överflöd och förfall på samma gång. Miljonärer och gatubarn på samma ställe. Kontraster helt enkelt. Men jag älskade staden, och Eremitaget var fantastiskt. Verkligen ett exempel på överflödet. Och samtidigt ser jag även det vackra i förfallet. Jag skulle inte vilja resa nånstans utan att se baksidan av stället. Som sagt, kontraster är kanske det vackraste som finns.
Dessvärre är det nästan omöjligt att hitta nån bild på de förfallna innergårdarna eller "kåkstäderna". För vem vill visa upp något sånt från sin stad?


Nu ska jag äta lite pasta, och eventuellt lite amerikanska pannkakor. De är beroendeframkallande... :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback