Förlust och mer finsk musik

Såklart. Vad hade jag trott egentligen. *suck* Lite bra att jag slapp se eländet...


Imorrn är det valentin, alla hjärtans dag. Själv ska jag "fira" det genom att titta på nytt
golv med mamma. Behöver nytt i köket, klädkammaren och hallen uppe + nere. Dvs. en jävla massa golv. Eftersom att jag har parkett i vardagsrummet och eklaminat i sovrummet så tror jag att det får bli nån form av skiffer. Ett till träslag blir förmycket helt enkelt. Vet dock inte om ljust eller mörkt blir bäst? Any suggestions? Ljust gör ju självklart allt mycket ljusare, men det mörka ger kanske mer effekt och passar bättre till kaklet i köket? Hm...


Jo, mitt lyssnande på finsk tango idag alltså. Den resulterade i en massa mer finsk musik. Kom först på att Sunrice Avenue är finnar.

"Out of my life, Out of my mind
Out of the tears we can’t deny
We need to swallow all our pride
And leave this mess behind.."

Sen hittade jag en gammal favorit, en Rasmus-platta. Lyssnade på den några varv,  och övergick sen till det kanske absolut bästa finska bandet i världshistorien, HIM. De kan jag nog lyssna på i princip hur mycket som helst. Älskar Ville Valos röst. Helt underbar!

Finns ju en massa mer bra finsk musik också...som jag inte orkar räkna upp just nu. Men i alla fall, det jag ville ha sagt är väl egentligen att Finland är underskattat, de är riktigt bra på musik. Faktiskt. :P



Hanoi

Kommentarer
Postat av: Jazzmasterjay

Very cool site. I like the floating effect. Good programming on the Guestbook too.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback