Ett fint och lugnt område

De flesta som bor i den här stan har fördomar om området där jag bor. Det gäller självklart inte bara just "mitt område", utan även andra stadsdelar, men kanske främst A-torp ändå.

Jag var rädd att vårt finska besök skulle tycka samma sak. "Vad ska de tro om alla likadana hus, och alla invandrarna?"
Men det roliga med människor som inte vet någonting om ens stad, är att de absolut inte har några fördomar alls.  De har inte hört några rykten, och är inte uppväxta med att hela tiden höra hur farligt det är.
Vill ni veta vad det första de sa var när vi promenerade från mamma till mig?
Jo, "Vilket fint och lugnt område det här verkar vara. Mycket träd och grönområden."
Och det stämmer faktiskt bättre in med min bild också, men jag har heller inga fördomar då jag har bott på samma område hela mitt liv.

Visst, jag kan inte sticka under stolen med att promerar man runt här så stöter man på alkoholister, invandrare, ungdomar och "psykfall". Men då undrar jag bara, vad gör det? De har aldrig gjort mig någonting och jag har aldrig varit rädd här.
Det är precis som vilken annan del av stan som helst. Men det är klart, har man aldrig varit hit utan bara hört(och snackat) skit så kanske man vet bäst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback