Ge mig nåt som tar mig någonstans!

Vädret är piss.
Tio grader, blåst och regn. Inte vad jag skulle kalla sommar.
Jag jobbar för mycket, och är så jävla trött när jag kommer hem att jag inte orkar göra något alls.
Och när jag väl är ledig, ja då är vädret piss och ingen annan är ledig. Hurra!
Det går fan inte att göra något ute ens.

Jag är en bitter och cynisk människa. Ibland.
Nu är jag det, men det beror förhoppingsvis på det förbannade vädret.

Om tre veckor åker jag en stund till Göteborg.
Ett litet avbräck i tristessen åtminstone.
Och jag gillar Göteborg. Mer än Stockholm förmodligen.
Hela atmosfären.
Den finns verkligen inte i Skellefteå.

Men ändå, jag vill göra de där små sommarutflykterna som "bara" kräver lite ledig tid, bra väder och trevligt sällskap.
Minigolv, öl på en klipphäll vid havet, nattliga nakenbad, utefika, hälsa på folk utanför stan, ligga i gräset och snacka skit.
Ja, ni vet sånna där svensson-grejer som jag föraktar. ;P


Hur som helst.
"Känn ingen sorg för mig Göteborg" får bli dagens låt.
Så känns det idag...



"Ta mig till kärlek,
ta mig till dans
Ge mig nåt som tar mig någonstans!"



Kommentarer
Postat av: Lisa Walker

Håkan <3

Postat av: Lisa Walker

Bara så bäst! :) <3

2007-07-09 @ 22:17:54
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: L8

Jepp, Håkan sätter liksom ord på så mycket.

2007-07-09 @ 22:57:17
URL: http://kamphund.blogg.se/
Postat av: Dreamteamparty

Wonderful site. Please continue this great public service.

2010-11-26 @ 13:23:08
URL: http://www.dreamteamparty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback