Inte bara en bad hair-day

Stod i dörröppningen och pratade med en bekant ikväll.
Mitt under vår konversation går ett riktigt hett span förbi utanför.

Nice, tänker säkert ni. Och det är förmodligen också vad jag skulle ha tyckt i vanlig fall.

Nu var det bara så att jag just hade sköljt ur hårfärg ur mitt underhår och tvättat det, och därför bar "turban". Inte nog med det, jag var iklädd "hemmatrosor" och hårfärgningst-shirt, som blivit en oformlig magtröja efter misshandling av tvättmaskinen. Hade heller inte hunnit tvätta bort sminket riktigt, utan var svart runt halva ansiktet. Dessutom hade jag världen jävla finne på ena kinden, som jag hade klämt frenetiskt i hopp om att den skulle försvinna. Istället blev den bara rödare.

Jag kunde inte ens få fram ett hej då han gick förbi, så mycket skämdes jag. För det här var ju inte bara någon dålig hårdag, utan allt var fel.
Och nej, min bekanting dolde mig inte ens...utan hon stod en bit bort. *suck*
Och såg mig gjorde han definitivt.

Varför jag ens stod och pratade i dörröppningen sådär?
Jo, för att det ringde på dörren när jag just hade hunnit skölja håret. Vad skulle jag göra liksom?


Får väl trösta mig med att håret blev ganska bra åtminstone.
Och att jag snart får äta min favvo-choklad från Fazer framför Dirty Sanchez.

image426
Vilda bär....mmm.
(men inte som i Marabou ;P)

Kommentarer
Postat av: Mileah

Very nice site. I must say that I am impressed.
Keep up the good work.

Postat av: Antonioanja

Excellent site!

2010-01-20 @ 08:50:30
URL: http://antonioanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback