Skitiga gympaskor hör inte till vardagen

Kylskåpet ekar tomt, så när som på en liter fil, en flaska champagne och någar bukar öl.
Krukväxterna har sett sina bättre dagar.
I hallen står en påse med stinkande skitiga skor.
Jag går runt i morgonrock och har glömt att skicka in rätt papper till a-kassan, så de har strypt min ersättning tills de får in rätt papper.
Imorgon börjar jag jobba, men jag har ingen lust och har inte ens kollat hur jag jobbar framöver.
Jag har dessutom förstört alldeles för mycket pengar på onödiga saker och mitt nagellack håller på att flagna bort.

Ibland hatar jag vardagen.

Jag vill ha skräpmat, överpriser på alkohol, skitiga gympaskor, frisyrer förstörda av regn och svett, för mycket armband, sena nätter, flumdans, billiga cigaretter och förjävligt bra musik dygnet runt.
Alltid sommar. Alltid fest. Alltid festival.
Inga jävla krav och jobbtider att passa.

Nej, fy fan. Jag skjuter upp allt till sen nångång.
Det löser sig ändå.
Det gör det alltid.


image389
Mina vita gympadojjor, efter bara halva festivalen.
Gissa hur de ser ut nu?




"Gonna take a holiday
down Malibu Beach, thats what I'll do!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback