Ärr

Ärr på utsidan och på insidan.
Ärr har vi alla.

Och egentligen, säger det inte mer att titta på ärren på kroppen än i ett fotoalbum?

Nej, jag skär mig inte eller något sådant. Har aldrig gjort det.
Men jag är extremt klantig och gör mig illa överallt.
Knäna och armarna är värst. De är sargade.

När jag höll på att skära upp hela vaden på en sten när jag badade. När jag slog upp båda knäna i en djurpark. När jag brände mig på en glödlampa när jag var ett.
Alla ärr jag fått på jobbet. Misslyckade piercings. Klösmärken av katt. Vattkoppor. Myggbett. För mycket alkohol i kroppen. Ett spräckt ögonbryn.

Allt har gett mig ärr.
Men det är ändå rätt så kul tycker jag. Jag minns roliga (och tråkiga) händelse mer hjälp av dem.

Ett ärr säger mer än tusen ord. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback