"Du gjorde mig lycklig och förvånad"

Man ska aldrig lyssna på andras åsiker om människor man aldrig träffat, utan istället ge dem en chans och bilda sin egen uppfattning.

Det har jag insett nu.
Det tog min drygt 21 år.

Tänk er en person man bara hört dåliga saker om.
Dryg, ovårdad, otrevlig, sliskig, omogen..osv osv...

Sen visar det sig att personen är jättetrevlig, omtänksam, väluppfostrad och väldigt mogen för sin ålder.
Det hände mig idag.
Att man klickar direkt.

Nej, jag ska fortsättningsvis försöka att alltid bilda mig en egen uppfattning och inte bry mig om vad andra säger. Det handlar helt enkelt om hur man själv är som person, och hur man passar ihop.
Vissa människor måste man låssas vara trevlig med, för att det ingår i ens jobb. Andra kan man vara det med utan att spela.
Och skillnaden märks så tydligt.

Jag blev glad idag. Och förvånad.
Tack för det!


"Som att låta drömmarna ta fart
nån natt på väg från replokalen
Det var så det var
Som att röka hemrullat i smyg
på rasten, bakom gympasalen
Det var så det var

Du gick sakta nerför gatan
Vi hade inte bråttom hem
Och jag vände mig om ibland
för att få en skymt av dig igen
Det var så det var..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback