Hur mycket make-up krävs för att se naturlig ut?

Det är rätt konstigt egentligen, men jag använder i princip lika mycket smink för att se "fräscht naturlig" ut, som när jag festsminkar mig. Det handlar bara om olika färgsättningar och hur man använder sig av sminket.

Idag t.ex. har jag sminkat mig "naturligt" och använt följande:

Foundation
Puder
Solpuder
Rouge
Ögonbrynspenna
Highlighter
Tre olika ögonskuggor
Kajal
Mascara
Lippgloss


Och till mitt "naturligt snygga hår" har följande använts:

Schampo
Balsam
Inpackning
Leave in-treatment
Silikondroppar
Spray


Rätt sjukt så mycket produkter egentligen.
Jag använder sällan mer när jag ska gå ut, men då använder jag som sagt grejerna annorlunda. Dessutom tar det minst lika lång tid att sminka sig så det ser naturligt ut, och det är faktiskt svårare.

Så nästa gång ni klagar på nån "överspacklad" brud. Nej, gör inte det. Ni kanske själva använder lika mycket smink, men på ett annat sätt.
Eller så är det helt enkelt bara jag som gör det. :P


image333

Hur mycket smink använder ni till vardags?

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med, handlar ju om att inet se "spacklad" ut, sen får man sminka sig så mkt man vill tycker jag..
Men sj använder jag oftast faktiskt bara lite puder, en beige ögonskugga och lite mascara till vardags. Varken hinner eller orkar sminka mig mer innan jobbet. Ha en bra dag! Kram Emma

Postat av: L8

Ja, det är ju klart, ska jag t.ex. jobba i disken sminkar jag mig inte speciellt mycket, för då är jag inte så noga.
Men ska jag jobba och träffa folk hela dagarna vill jag gärna se fräsch ut.

2007-06-01 @ 21:34:09
URL: http://kamphund.blogg.se/
Postat av: Areingeborg

You will be hearing from me soon. Thanks

2008-12-02 @ 15:19:25
URL: http://areingeborg.blogspot.com
Postat av: Areingeborg

You will be hearing from me soon. Thanks

2008-12-02 @ 15:19:43
URL: http://areingeborg.blogspot.com
Postat av: Areingeborg

You will be hearing from me soon. Thanks

2008-12-02 @ 15:20:01
URL: http://areingeborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback