Perdbrandt vs. Wahlgren

image381


Har ni tänkt på att vissa kändisar alltid framställs i dålig dager i media, oavsett vad de gör. Medan andra kommer undan med precis allt, för de är ju så "gulliga och folkära".

Vissa kan inte gå ett steg utan att göra fel.

Micke Persbrandt bygger lite för stor utbyggnad på sitt hus i skärgården. Ramaskri i pressen. Varenda centimeter av huset ska mätas av media.
Kungen kör för fort. Kungen krockar. Ingeting mer händer direkt.

Visst, detta kanske var en extrem jämförelse mellan en "riksbuse" och en konung. Men ändå, ni förstår kanske poängen. Vissa kommer undan med allt. Det skulle t.ex. Pernilla Wahlgren också göra, då det är så jävla synd om
henne för att hennes ex-man har slagit henne.
Hey, vem skulle stå ut att bo med en föråldrad fjortis med Sveriges kanske jobbigaste skratt? Nej, just det..


Hur tror ni att ni själva skulle framställas?

Jag tror att jag skulle framställas som bråkig, alkoholiserad, dryg och förmodligen alltid toppa sämsta-klädda listan år efter år.

Men i verkligheten säger jag var jag tycker, är inte alkoholiserad men spottar heller inte i glaset, är ironisk mot dem som förtjänar det och klär mig i det jag själv gillar.

Därför skulle jag förmodligen få det ryktet.


Och förresten, hur vänder man ett dåligt rykte i pressen?
Har någon någonsin lyckats med det?


image383
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback