Snart midsommar...

"Duka din veranda till fest
För en långväga gäst
I landet lagom är bäst
Vi skålar för en midsommar till
Färsk potatis och sill
Som om tiden stått still"



Förra året jobbade jag på ett bröllop på midsommarafton.
Året före det hade jag fest.
För tre år sedan satt jag på ett hotellrum i Jakobsstad.
Året där före var kanske den bästa midsommaren någonsin.

Vi var i Helsingfors och firade på Seurasaari. Det är ungefär som deras svar på Skansen, fast på en ö och mycket vackrare enligt mig.
Hur mycket folk som helst från hela världen(blev fotad av typ 100 japaner när jag matade ankor. Snacka om paparazzi...), brudpar som kom in med en liten båt till stranden, teater(där det enda vi förstod vad perkele och sauna), musik, dans, underhålling, allsång och eldar ute på vattnet.

Vi har inga direkta traditioner med sill och midsommarstång, så det var verkligen en riktig midsommarafton för mig. Skulle väldigt gärna fira där igen.

Men nu lär det inte bli så i år. Vet inte alls vad jag ska göra egentligen.
Kanske skiter jag i allt och kör en alternativ midsommar med M, för att fira att det är åtta år sedan vi träffades första gången, prick. Vi brukar vara bra på alternativa saker...

Men, men...vi får se. Vet i alla fall att jag ska jobba till 15.15.


image364
Seurasaari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback