Tisdag

Städa hade jag tänkt mig idag.
Började så smått i natt med att diska bort ett berg med disk och skura köksbänkarna. Nu måste resten av köket också få sig en rejäl omgång. Älskar fräscha kök! (Men vem gör inte det?)

Badrummet måste också städas.
Berget med kläder måste sorteras och stoppas in i klädkammaren.
Måste dammsuga och torka alla golv.
Renbädda sängen.
Plocka undan överallt.
Städa hallen nere.

Ja, ni ser...listan kan göras alldeles för lång. Och förmodligen så kommer jag inte att göra allt idag, som vanligt.

Usch, måste förbi arbetsförmedlingen också med mitt nya anställningsavtal.
Och lämna igen de där shortsen på stan.
Och...nä, nu får det räcka!
Ska faktiskt inventera hela kvällen också, med start 17.00. Kul? Nja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback