Årets bokreafynd

Blev så att jag beställde lite grejer från adlibris.com istället. Billigare och dessutom slipper man leta igenom en hel bokaffär. Och man kan shoppa när man känner för det! :) (När känner man inte för det? :P)


Dessa böcker blev årets skörd:

Rasputin: Rysslands svarte eminens - Edvard Radzinzkij
Som sagt, Ryssland är intressant. Rasputin är en av Rysslands mest omtalade i historien. Jag vill veta mer!

Historiens största mordgåtor - Gunnar Wall
Vem vill inte gotta sig i lite mord?

Doktor Glas - Hjalmar Söderberg
Okej, I admit...blev inspirerad av Flincks omtalade uppsättning "Doktor Flinck". Måste läsa orginalet så jag fattar vad allt går ut på.

Familjeliv : En maffialedare berättar - Amedeo Cottino
Maffian är intressant. Älskar maffiafilmer och dokumentärer. En bok borde ju också va bra, eller?

Mästaren och Margarita -Michail Bulgakow
Den här var inte på bokrean, men jag älskar den! En av mina absoluta favoritböcker of all time. I need to have it!

Fånge på Guantanamo: Mehdi Ghezali berättar - Gösta Hultén
Få saker gör mig så upprörd som USA:s agerande i den här frågan. Vill veta allt som går att få reda på om saken.

En shopaholics bekännelser - Sophie Kinsella
Efter alla tunga ämnen behövs nåt kul och upplyftande, som dessutom är rosa. :)


Okej, tog min säkert vatten över huvudet då jag beställde så ( i mina ögon) många böcker. Men, det var snorbilligt. Och nångång, ja nångång ska jag bli kultiverad och smart igen. Med andra ord, göra sånt som andra människor gör varje dag...läsa böcker. :P


Kommentarer
Postat av: Jonahfreya

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback