Dagens middagstips

Det här blev min middag idag...


Kyckling med ugnsstekta rotsaker, ruccolasallad och kall skinksås

image119


Har kryddat kycklingen med paprika, svartpeppar, chilipeppar och salt och sedan stekt den i ugnen.

Rotsakerna består av potatis och morötter + tomat. Allt klyftat och kryddat med samma som kycklingen + oregano.
Jag valde att ha mest morötter eftersom att jag inte gillar potatis. :P

Salladen är ruccola och rödlök i en dressing av olivolja, citron, balsamico, senap, svartpeppar och salt.
Moderera efter smak.

Den kalla skinksåsen är gjord av lika delar creme fraice och naturell mjukost. Har sedan tillsatt finhackad rödlök(märks det att jag älskar lök? ;) ) och hackade skinskivor. Krydda med paprika och svartpeppar. Inget salt då skinkan är salt i sig själv.


Gjorde dock ett stort misstag som tog med skinkan. Min middagsgäst äter inte griskött...kom jag på sen. Men det blev lite mer sallad där istället. Och jag fick mer sås. ;P
Dock var salladen så jävla god att jag hade kunnat äta hur mycket som helst, och det händer inte när det gäller sallad. Jag lyckades alltså! ;D


Det hela serverades med kall cider och Thåström(dagen till ära) i stereon.
Och nej, det är inget fel att dricka cider en tisdag. Speciellt inte om man är "arbetslös" och har något att fira. ;)


Nu ska jag vara social, dricka mer cider och så småningom kolla på Desperate.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är ju konstig!
du skriver om hur djupa böcker du läser och hur kulturell musik du lyssnar på mm mm. Sen skriver du helt plötsligt om vilka snygga väskor du köper och vilka skor du drömmer om och hur "heta" vissa mainstream killar är och hur mycket du gillar schlager.
det går inte ihop! Om du ä'r ytlig försök inte vara något annat då och då, då det passar.

2007-03-20 @ 21:01:42
Postat av: L8

Moget att vara anonym...

Postat av: Mari

Vilken idiot!

2007-03-21 @ 09:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback