Ledig vecka och löventattare

Först ett tips: Marcus Birros blogg. Har alltid gillat Marcus och det han skriver. En vettig människa. Det förstår ni om ni läser. Han brinner och blöder på samma gång. 


Idag ska jag ut en sväng med brorsan. Handla lite och i affärer. Oftast ser mina ledig söndagar ut så. Men det är nice. Det är lagom. :) Sen bjuder jag kanske på pizza i afton också. Men jag måste ju erkänna att jag aldrig orkade göra degen igår... :P


Ledig tills på fredag nu eftersom min chef hade dubbelbokat imorrn. Han hade glömt bort att jag skulle jobba och satt in en annan istället. Men, men...det gör faktiskt inte såå mycket. Butiksjobb fredag - söndag. Fett med cash? Bra med OB i alla fall. :)


Så vad ska man göra istället för att jobba i veckan då? Tror att det blir en liten tur till Umeå i alla fall. Hatade shoppingen där förr, men de har blivit bättre(även om det faktiskt är väldens tråkigaste centrum...). Om inte annat, kul med lite omväxling. :)

På tal om Umeå. Jag har kanske världens konstigaste släkt. Min mormor har en bror i Umeå. Honom träffar vi aldrig. Vet inte om jag någonsin träffat honom eller hans söner. Hans söner är typ kanske 25-35(stor koll? :P), dvs de i min släkt som typ är närmast i ålder med mig. Men nej, de umgås vi aldrig med. Däremot träffar vi släkten i Finland varje år, ibland flera gånger. De flesta kan vi inte ens snacka med, men ändå.
Vet egentligen inte varför det är så här, för man är ju hyffsat fler gånger till Umeå per år än till Finland och det är ju hyffsat mycket närmare också. Men nej, den delen av släkten finns typ inte. Fast å andra sidan...de är ju säkert Löven-tattare också. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback