Malmvägen

Såg lite av "Hello Africa" mellan varven i tvättstugan ikväll. Började tänka på förra årets serie, "Malmvägen". Det var verkligen en programserie som berörde mig och som jag gillade skarpt. Visst, jag erkänner att jag mestadels är väldigt oseriös, men egentligen så är jag en djupare människa också, som verkligen bryr mig. Men, tyvärr är jag kanske dålig på att visa det. :/ Världen är inte perfekt...men så länge det finns drömmar så...

I alla fall...gillar verkligen det här gänget stenhårt. Saknar att det inte går på tv längre... :/


malmv      malmv

malmv      malmv
Några av grabbsen från serien...




Tänker också på området där jag bor. Det är ett bra område...tycker de flesta som bor här. Andra har massor av fördomar. "Det bor ju bara missbrukare, psykfall och invandrare där." Bara? Här bor det alla typer av människor. Visst, det är kanske mer invandrare än i de "fina" områderna. Men so what? Vad är det som är så hemskt med det? Hellre det än att jag bor i ett Svensson-ghetto. DET är en mardröm för mig. Fina familjen Svensson med villa, volvo och vovve...som springer runt i lika dana träningsoveraller och har fasta mattider. Där ser ni, fördomar igen. Jag är inte bättre än nån annan. :P

Men jag är nöjd med var jag bor. Har ingenting att jämföra med. Har alltid bott på samma område. Trivs med det. Trivs med att det inte alltid luktar köttbullar och att varenda människa man möter är nykter och tittar ner i marken för att slippa hälsa.
Men ibland blir jag bara så jävla less på alla som ska veta bäst. Att det är ett farligt område. Mycket inbrott och mord. Bara lågklasslödder och soc.fall som bor där. "Lås dörren, gå inte ut efter fem, prata inte med någon." Kul liv? Själv har jag aldrig vart rädd här. Och ska det vara så jävla konstigt att förstå att man faktiskt kan trivas i ett "invandrarghetto"?
Tydligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback