Prioriteringar, drömmar och framtid?

För vissa är det svårt att förstå att man börjar prioritera annars med "åldern".
Det är svårt för mig själv att inse det också. Men det är sanningen.

Jag är inte samma människa som när jag var 15. Eller okej, samma människa är jag, men med andra prioriteringar.
Jag lever inte som då och har inte samma liv som då. Det vore tragisk om jag var precis likadan tycker jag själv. Man utvecklas väl.
Blir tråkigare, äldre och får mer grått hår. (Okej, i mitt fall är det en lite misslyckad färgning men... ;P)

Tänkte på det idag. Vi pratade lite om det i bilen hem också. Men det är någonting jag har tänkt på en hel del på sista tiden.
Blir man mer mogen? Eller bara tråkig?
Blir ens liv bättre så? Eller mår man mer dåligt över det då?

Visst ångrar jag en del saker som jag gjort. Skulle ljuga om jag sa något annat. Men jag ångrar en del saker som jag aldrig gjorde också.
Är det för sent nu? Och är det någonting att ångra, egentligen?
Sånna tankar kommer upp ibland.
Är glad för att jag har saker att ångra också. Hur skulle man annars kunna utvecklas som person? Man lär av sina misstag. Eller?

Blir mitt liv tråkigare nu? Eller får jag ut mer av det?
Vad vill jag få ut av det?
Vilka är mina drömmar?

Vissa drömmar är fortfarande samma som när jag var 15. Andra tycker jag bara är löjliga när jag tänker på dem idag.
Får nya drömmar hela tiden, men de är inte lika tydliga idag. Även om allt är svart eller vitt för mig.
Men det svarta och det vita, det gör också att vissa saker inte passar in någonstans.  Får för mig att vissa saker inte är "jag" och raderar dem ur tankarna därför. Tänker inte efter ordentligt.
Raderar även ut människor som jag inte tycker passar in just då, potentiella pojkvänner. Främst. Tänker inte steget längre där heller.
Kan inte en gråzon vara jag ibland också? Är det så fel?
Har jag ens testat en gråzon, nångång?
Nej, svart eller vitt. Glädje eller sorg. Så ska det vara, för det är det bästa!
Kör på i 140 och skit i resten!

Men som sagt. Ibland tänker jag över mina prioriteringar.
Och ibland inser jag att jag har haft så fel om mig själv...


"Svart på vitt är grått.
Fri som fågeln
Fångad, som en fånge"



(Det här är förmodligen det djupaste ni kommer att få läsa. På ett bra tag.)

Kommentarer
Postat av: Welcomekylexy

hey pete, great website, thanks so much for all your hard work on building and maintaining the wimpole therapeutics site. also thank you for your contribution to the clinic s magazine. keep up the good work.

Postat av: Marcusrebekka

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2009-12-14 @ 13:05:39
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback