Sett och hört på bussen

"Det kommer aldrig nånsin vara perfekt
Men de e där jag kommer ifrån..."


Vissa dagar är det mer intressant än andra att åka med bussen till centrum.
Idag var en sån dag.

Först en halvförvirrad tant som pratade oavnbrutet i busskuren när jag väntade på bussen. Visst, hon var trevlig...men oavbrutet snack med någon man inte känner?
I kön in på bussen så var det en tjej före mig som skulle betala resan med en 500 sedel. Grejen är den att mellan 10-14 så kostar det endast 10 spänn.

Satt och pillade med mobilen när jag hör två meldelålders som pratade om sjukdomar och antidepressiva-piller, högt och tydligt i bussen. Vad de själva knaprade och vad deras bekanta knaprade.

Sen klev det på en alkoholiserad kvinna som satt sig med en man som hon tydligen kände. Han började berätta om vad han sysslade med nu och sådär, för att sedan leda in samtalet på att han haft social fobi och levt i sin egna värld i några år. Aldrig gått utanför dörren, isolerat sig och sådär. Även de pratade högt och tydligt, och det var svårt att undgå deras samtal.

Fick sällskap av en annan gammal tant som satt sig brevid. Myket förvirrad var hon. "Va, har bussen tre dörrar?", "Jag tror att de har byggt om det där ålderdomshemmet så det är ett hotell nu.", "Är det här stan?"....ja, ni kanske förstår. Mycket förvirrad.

Samtidigt satt två fjortisar bakom mig och pratade om helgens erövringar och hur mycket de snattar. (Tack för den upplsningen, det ska jag föra vidare på jobbet... ;P) En annan satt och pratade högt för sig själv på något främmande språk.

Nice busstur va?

Självklart fanns det "vanliga" människor på bussen också, men de märks ju inte så tydligt.
I alla fall...min "förort" är väldigt blandad. Det går inte att kategorisera människor här. Det finns alla typer.

Kommentarer
Postat av: Paullinnea

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback