The Ego has landed...

Nu ska jag vara lite ego igen och berömma mig själv.
Har sökt tre till jobb idag. Dvs fem jobb på en vecka.
"Hallå, tror hon att det är mycket?" tänker säkert ni. Nej, det kanske det inte är...men kollar man på hur mycket, och vilka jobb som finns att söka här uppe så är det fan nästan mycket. ;P
Nu kanske det inte är varken några drömjobb eller jobb som jag har någon större chans att få, men hey, det går inte att vara för kräsen. Har insett det nu...

Däremot undrar jag en sak.
Om man jobbar det man får, men det inte räcker till. Inte fan får man någon ekonomisk hjälp från någon eller någon "rådgivning" om framtiden. Nej, då ska man klara allting själv.
Har man däremot aldrig jobbat, eller ens planerat att jobba...då kan man får hur mycket hjälp som helst.
"Du klarar ju av så bra att söka jobb själv".
Gör jag? Varför har jag inte fått något jobb än då? Har sökt i snart ett år utan resultat.
De jobb jag har, de har jag fått genom praktik. Det är skillnad. Jag kan visa hur duktig jag är, inte skriva det i nåt smörigt jävla brev.
Usch...ibland blir jag bara så arg.


Men i alla fall. Nu ska jag ut och fixa på balkongen.
Städa och ta fram duken, dynorna osv. Har t.o.m. köpt en liten vårlök att ha där ute. :)
Skönt med vår! :D

Kommentarer
Postat av: Karin

ja men se där:) var är de köpta egentligen? fick de av mamma:)

Postat av: Crazypill

underbart med vår ja! =)

2007-03-27 @ 20:01:18
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: Karin

ah det stämmer nog:)

2007-03-27 @ 22:03:56
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback