Tips för ikväll

Okej, en av årets stora höjdpunkter är ikväll. Melodifestivalen. Dock måste jag erkänna att den europeiska finalen är ljusår roligare än den svenska. Men ändå, här är mina högst ovetenskapliga tips inför kvällen.


The Ark vinner. Eller borde åtminstone vinna. Låten var bäst, Ola Salo sjunger bäst, Ola Salo är bäst på scen och Ola salo är snyggast. Och dessutom, det är den låten som har absolut bäst chans i Helsingfors. Många känner till The Ark och det är musik som de allra flesta kan ta till sig. Hejja Ark!

Måns Zelmerlöw kan vinna. Måns är charmig och snygg. Låten är bra och Måns är en bra scenartist. Även den här låten funkar utomlands, lite Balkan-pop sådär. Det skulle absolut inte störa mig om Måns vann, men ändå...The Ark är bättre.

Sanna Nielsen är jag rädd för. Totalt plagierat från Carola ifjol. Trist klassisk svensk schlagerlåt. En tjej som jag inte tycker varken sjunger speciellt bra eller är bra på scen. Men, jag är rädd att juryn ger Sanna höga poäng. Just därför att det är en sån typisk svensk schalger, som vi alltid tror vi ska vinna med. Testa nåt nytt för en gångs skull!



Så här tror jag att topp fem ser ut:

1. The Ark
2. Måns Zelmerlöw
3. Sanna Nielsen
4. Andreas Johnson
5. Sonja Aldén

Ettan och tvåan är jag jättenöjd om det blir så...resten struntar jag faktiskt blankt i.


image74

It Takes a Fool to Remain Sane...




 


Kommentarer
Postat av: Emilee

Jag hejar på Måns :)

Postat av: L8

Emilee: Gick ju ändå hyfsat för Måns. :) Men juryn var lite snål om poäng till honom tycker jag... :/

2007-03-10 @ 22:45:31
URL: http://kamphund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback