Vad spenderar du dina pengar på?

Ja, exakt. Vad gör dig så mycket bättre än mig?


Är riktigt less på människor som ska lägga sig i andras ekonomi. Då syftar jag på dem som enbart är nyfikna eller moralkärringar.

Vanligaste frågorna:

"Hur klarar du hyran och allt som inte har ett fast jobb?" Eftersom att jag fortfarande bor kvar så klarar jag det, antagligen. Varför bry sig hur? Du är knappast orolig för mig, bara nyfiken. Jag märker skillnaden.

"Varför lägger du ner pengar på så mycket onödiga saker? Spara istället..." Först och främst, vet du om och i så fall hur mycket jag sparar varje månad? Nej, precis. Du är inte min morsa, så skit i det.
Och onödiga saker? Visst, skor, dyra gardiner, kläder, smycken, väskor, tapeter, färska blommor osv kanske är onödigt...för dig. Men jag vill omge mig av vackra saker.
Hur onödigt är det inte att röka upp sina pengar då? Eller köpa massa onödig mat som ändå ska kastas? Jag går ut i snitt kanske en gång i månaden, och jag är "billig" när jag är ute(då slipper jag bli så bakis). Jag röker  och snusar inte. Mitt matkonto är skrattretande lågt. Jag har ingen bil. Jag spelar aldrig på någonting.
Jag prioriterar helt enkelt, precis som alla andra.

"Hur har du råd att resa bort så mycket?"  Mycket, fine...kanske typ tre resor varje år...som är längre än 20 mil. Är det mycket? Resor är upplevelser. Det är en investering om något. Och en prioritering... (Dessutom köper jag min sprit billigare så...haha ;P )

"Varför köper en 20-åring en bostadsrätt när det finns lägenheter att hyra?" För att kunna köpa alla "dyra" tapeter och göra om hemma bäst jag vill. Det är ett stort intresse för mig. Och att hyra och måsta fråga hyresvärden om allt. Nja, inte min stil. Dessutom är även det en investering. Jag tjänar in insatsen hyfsat snabbt, då jag får en betydligt lägre hyra än om jag hade en hyreslägenhet.


Så där ja. Blivit något klokare? Nej, inte jag heller.
Ekonomi är trist att prata om. Och lägger inte i, om ni inte bryr er på riktigt. Se över er egen ekonomi först...


It's all about prioriteringar! :D

Kommentarer
Postat av: Uffoo

Excellent site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback