Bortkastade ekonomilektioner

Jag kollade på kontoutdraget och insåg att det mest värdelösa jag någonsin gjort i hela mitt liv var när jag satt och led mig igenom ekonomikursen.
Debit och kredit. Budget och resultat. Nyckeltal och fan vet vad. Men allt ska gå ihop i slutet.
Ha! Det måste vara största lögnen jag någonsin hört!
Inte går det ihop i slutet. Eller ja, kanske till slut, nångång. Men inte den här månaden. :S

Vill ni veta vad det värsta av allt är?
Jo, att jag har trott att jag har varit bra på att hushålla med pengar. Vem försökte jag lura?
Men samtidigt, det är ännu svårare att hushålla när det inte finns några pengar att hushålla med från början.

Jag tror att jag måste anmäla mig till "Lyxfällan". ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback