En gammal kärlek

Snubblade över en gammal ungdomskärlek idag. Kanske min allra första.
Men jag hade glömt honom ett bra tag nu.

Vad jag avgudade River Phoenix när jag var yngre! Han var den hetaste jag någonsin sett. Och när jag såg på foton av honom idag så förstod jag faktiskt varför. Talangfull, mystisk och spännande. Precis min typ. Missbrukare också. Det var det han dog av. Förmodligen var han död redan när jag blev "kär".
Just my luck!
Jag har alltid haft en dragning till en viss typ av killar, bad boys. Tydligen redan då.

Men han var en bra skådespelare också, helt klart. Kanske mest känd för sina roller i "Stand by me" och "Indiana Jones".  Jag plöjde förmodligen igenom de flesta av hans filmer då och talangfull, det var han. Men man ser liksom på honom att någonting var fel. Han såg alltid så ledsen ut. Ögonen säger så mycket om en människa...

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback