Fjolliga idrottsmän och mitt tips till Backe

Jag har alltid trott att fotbollsspelare har varit de största fjollorna i idrottens värld. Men nu börjar jag fundera om det verkligen är så...

"Johan Backlund delar rum med Anton Strålman på Holiday Inn i Moskva.
Båda två har haft svårt att somna på kvällarna och nätterna.
  ? Sängerna är inte sköna. De är mjuka i mitten och hårda på kanten. Jag kommer inte in i någon bekväm ställning, säger Johan Backlund."

"En annan anledning till Backlunds sömnproblem och sena nattvanor är en smärre dygnsomställning. Moskva ligger två timmar före Sverige och när det är midnatt i Sverige är klockan två på morgonen i Moskva."

Haha...alltså vilken mes! Kan inte sova i en vanlig hotellsäng och klarar inte av två ynka timmars tidsomställning. Och hur länge har de inte varit där nu, visst borde "jetlagen" har gett med sig?

Jag sov då som en stock när jag var i Ryssland, trots tidsomställnigar och mindre bekväma sängar.
Men å andra sidan tog jag mig kanske en och annan shot vodka på kvällen(och dagen) också...
Så det är mitt tips till Backe, shotta lite vodka på kvällen och du kommer att sussa som aldrig tidigare. Funkar garanterat minst lika bra som sömntabletter, och håller du det inom rimliga mängder kommer det inte att märkas på något sätt dagen efter. Och alkohol är du ju knappast ovan med... Kanske går det sämre att hålla det på en lagom nivå?

Och som Mats Näslund säger:
? Vi kan ju inte gärna skicka över hans säng från Sverige. Jag tycker hotellets sängar är sköna.

Just det. Väx upp och bli en man!

Nej, vilken hemsk människa jag är. Hänga ut någon sådär... Men jag vill ju bara hjälpa Backe lite på traven... ;P

image279
-Få se nu, betyder blå handske att det är höger eller vänster?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snacka om att häda sina egna. Va stolt över honom och hans insatser iatället. Han är ju faktiskt från Ske-å. Kanske är du bitter för att han valde Timrå istället och har lyckats bra i sin karriär?

2007-05-11 @ 14:39:24
Postat av: L8

Häda? Haha... Jag skiter faktiskt fullständigt i om han är från Ske-å, Kiruna eller Halmstad. Jag är inte sån. Lokalpatriotism finns inte i min ordbok.
Men jag tycker bara att det är ett fjolligt beteende.

Postat av: Teg 4-evah

Haha, bildtexten var ju klockren! :D *asg*

2007-05-11 @ 16:59:40
Postat av: L8

Oh, yes! :D
Ibland tror jag att jag borde bli journalist. Men å andra sidan skulle jag nog vara för partisk. ;P

2007-05-11 @ 17:32:12
URL: http://kamphund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback